Anniken Lind
Stipendiat
- E-post
- anniken.lind@inn.no
- Telefonnummer
- +47 62 51 77 13
Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk
Institutt for pedagogikk ved lærerutdanningene
Studiested Hamar,
Rom 2P242
Kort om
Anniken Lind er ansatt som doktorgradsstipendiat ved programmet for Profesjonsrettede lærerutdanningsfag (PROFF) og er knyttet institutt for pedagogikk i lærerutdanningene. I hennes doktorgradsprosjekt jobber hun med å undersøke implementering av evidensbaserte programmer som ikke kjennetegner den nordiske barnehagetradisjonen. Arbeidstittel på prosjektet er «Ivaretakelse av barns verdighet i møter med atferdsregulerende programmer i barnehagen».
Anniken er utdannet førskolelærer fra DMMH og har en mastergrad i barnehagepedagogikk fra Høgskolen i Oslo og Akershus (nå OsloMet), og har tidligere jobbet i flere barnehager i Oslo som pedagogisk leder og fagleder. Hun er interessert i barnehagepolitiske spørsmål, særlig knyttet til hvilke påvirkninger det barnehagepolitiske kan ha for barnehagelæreres etiske profesjonsutøvelse og barns væren i verden.
Publikasjoner
-
Lind, Anniken & Gillund, Mari (2019). Digitale historiefortellinger som potensialer for barnehagelærerstudentenes etiske og kritiske refleksjoner. I Jæger, Henriette; Sandvik, Margareth & Waterhouse, Ann-Hege Lorvik (Red.), Digitale barnehagepraksiser Teknologier, medier og muligheter . Cappelen Damm Akademisk. ISSN 978-82-02-63216-8.
-
Bjelkerud, Agnes Westgaard; Bigum, Svein Harald; Bergseth, Kristin Kathinka Due; Gillund, Mari; Tronvoll, Åse Wedø & Stalheim, Odd Rune [Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen] (2024). Politisering av forskning kan være problematisk. Utdanningsnytt.no.
-
Østrem, Solveig & Lind, Anniken (2022). Lærerliv: #4 Pedagogikken under press. [Internett]. Podcast.
-
Førde, Elin & Lind, Anniken (2022). Fyrer løs mot "De Utrolige Årene": - Jeg tror ikke voksne hadde akseptert å bli behandlet på ein sånn måte. barnehage.no.
-
Førde, Elin & Lind, Anniken (2022). Timeout? Ignorering? Vi tror kunnskapsministeren har bedre ønsker for barn i barnehage. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.). ISSN 0804-3116.
-
Lind, Anniken & Gillund, Mari (2019). In what ways can mentoring in students placement periods develop critical reflected professional early childhood teachers?
-
Lind, Anniken (2019). In what ways can mentoring in students placement periods develop critical reflected professional early childhood teachers?
-
Gillund, Mari & Lind, Anniken (2018). Students in Early childhood educations’ professional training process through guidance in practice .
Adresser
Postadresse
Høgskolen i InnlandetPostboks 400 Vestad
2418 Elverum