English version of this page
Lars Arild Myhr

Lars Arild Myhr

Senterleder

E-post
lars.myhr@inn.no
Telefonnummer
+47 62 51 76 49
Mobilnummer
+47 93 09 59 88

Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk
Senter for praksisrettet utdanningsforskning
Studiested Hamar, Rom 2M35-3

Kort om

Lars Arild Myhr senterleder ved SePU, høgskolelektor i pedagogikk og har arbeidet ved SePU siden 2011. Han har hovedfag i spesialpedagogikk og har erfaring fra Pedagogisk psykologisk tjeneste som rådgiver og leder. Myhr er undervisningsansvarlig for Rektorutdanningen og prosjektleder for SePUs samarbeid med Kristiansand kommune, Moss kommune, Kongsbergregionen og Trøndelagsregionen. Myhr er medlem av  Advisory Board for inkluderende skoler i København kommune.

Fagområder Myhr arbeider mest med er inkludering, ledelse av forbedringsarbeid, kvalitetsvurdering og kvalitetsutvikling, pedagogisk analyse. 

Publikasjoner

  • Forfang, Hilde & Myhr, Lars Arild (2023). Ledelse av leseopplæring på barnetrinnet, Forskning på den nasjonale skolelederutdanningen Delrapport 3. OsloMet – Storbyuniversitetet. s. 49–53.
  • Myhr, Lars Arild (2021). Utvikling av lederkapasitet gjennom bruk av nettbaserte kompetansepakker. I Aas, Marit & Vennebo, Kirsten Foshaug (Red.), Ledelse av profesjonelle læringsfellesskap i skolen. Fagbokforlaget. ISSN 9788245035575. s. 143–168.
  • Myhr, Lars Arild (2018). Kultur for læring i Hedmark. Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. ISSN 1904-9633. 15, s. 18–29. Fulltekst i vitenarkiv
  • Vigmostad, Inger & Myhr, Lars (2012). Sakkyndighet i spesialundervisning og læringsutbytte. I Nordahl, Thomas (Red.), Bedre læring for alle elever: Om skoler som har problemer med elever, og om elever som har problemer med skolen. Gyldendal Akademisk. ISSN 9788205425842. s. 174–191.

Se alle arbeider i Cristin

  • Forfang, Hilde; Gustavsen, Ann Margareth & Myhr, Lars Arild (2023). Capacity Building; Studies from the Eastern Part of Norway.
  • Jenssen, Mette Marit; Forfang, Hilde & Myhr, Lars Arild (2020). Symposium: From District Leaders to Students’ Learning, a Research Project from the Eastern Part of Norway .
  • Aas, Marit; Andersen, Fred Carlo; Myhr, Lars Arild; Slettbakk, Åse; Rotvold, Lars Aage & Lekang, Trond (2023). Forskning på den nasjonale skolelederutdanningen. Delrapport 2. Kapittel 9 Gruppecoaching i profesjonsutvikling for skoleledere (s.82-105). OsloMet Storbyuniversitetet .
  • Gustavsen, Ann Margareth; Nordahl, Thomas; Skandsen, Tore & Myhr, Lars Arild (2022). Trygge og varme ungdomsskoler - U22 En oppsummerende rapport. Senter for Praksisrettet Utdanningsforskning.
  • Aasen, Ann Margareth; Nordahl, Thomas; Mælan, Ellen Nesset; Drugli, May Britt & Myhr, Lars Arild (2014). Relasjonsbasert klasseledelse : et komplekst fenomen. Høgskolen i Hedmark. ISSN 978-82-7671-956-7.
  • Lekhal, Ratib; Kostøl, Anne Kristoffersen; Nordahl, Thomas; Sunnevåg, Anne-Karin; Løken, Gro & Vigmostad, Inger [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2014). Klasseledelse, lærerautoritet og læringsutbytte. En kvantitativ og kvalitativ evaluering av prosjektet: «Klasseledelse, lærerautoritet og læringsutbytte» i videregående opplæring, 2010–2013. Høgskolen i Hedmark. ISSN 978-82-7671-921-5.
  • Nordahl, Thomas; Berg, Bjørn; Myhr, Lars; Vigmostad, Inger; Håland, Kjersti Sørmoen & Overland, Terje (2013). Evaluering av PP-tjenesten i Bergen kommune. Høgskolen i Hedmark.
  • Knudsmoen, Hege; Myhr, Lars; Vigmostad, Inger; Aasen, Ann Margareth; Nordahl, Thomas & Håland, Kjersti Sørmoen (2012). Det må være rom for begge deler: Forskningsarbeid - med rom for alle og blikk for den enkelte. Høgskolen i Hedmark. ISSN 9788276718690.

Se alle arbeider i Cristin

Adresser

Besøksadresse

Kirsten Flagstads Hus (Midtbyen skole)
Skolegata 1, N-2317 Hamar
Rom 2M35-3
Vis i kart

Postadresse

Høgskolen i Innlandet
Postboks 400 Vestad
2418 Elverum