English version of this page

Fakultet for helse- og sosialvitenskap

Sykepleiestudenter som hjelper en idrettsutøver

Bli kjent med fakultetet

Vi er et tverrfaglig, praksisnært og profesjonsrettet fakultet, og har et bredt spekter av utdanningstilbud og forskningsmiljøer innenfor helse-, idretts-, folkehelse- og sosialvitenskap.

Fakultetet fotkortes HSV, og holder til på studiestedene Elverum og Lillehammer. Vi tilbyr desentraliserte og fleksible studier i tillegg til hel- og deltidsstudier på studiested.

3887 studenter
241 ansatte

Fakultet for helse- og sosialvitenskap (HSV) tilbyr et bredt spekter av utdanninger innen våre fagområder. Vi tilbyr blant annet store helse- og sosialfaglige bachelorprogram innen sykepleie, vernepleie, barnevern og sosialt arbeid, i tillegg til kroppsøving, idrett, folkehelse, og tannpleie. Vi tilbyr også en rekke masterprogram, årsstudier og kortere kurs. Relevans, utvikling, fleksibilisering og læring hele livet er viktige stikkord.

Fag- og forskningsmiljøene ved fakultetet driver en omfattende forsknings- og utviklingsvirksomhet. Les mer om forskningsaktiviteten ved fakultetet nedenfor.

Fakultetet er ansvarlig for ph.d. programmene Barn og unges deltakelse og kompetanseutvikling (BUK) og Helse og velferd (HELVEL). HELVEL har en tverrfaglig tilnærming og er nylig godkjent av NOKUT. BUK tar ikke opp nye ph.d.-kandidater, og vil bli erstattet av det nye ph.d.-programmet i Helse og velferd.

HSV har et omfattende samarbeid med eksterne aktører om utdanning, praksis, forskning og utviklingsprosjekter. Vi er opptatt av å bygge forskningsprosjekter i samarbeid med arbeids- og samfunnsliv, og å videreutvikle samarbeid på områder for faglig utvikling av utdanningene våre. Gjennom enhet for eksternfinansiert virksomhet skreddersys ulike utdanningstilbud for offentlig og privat sektor.

, Auditorium C, studiested Lillehammer

Karrieveiledningsmiljøet ved HINN ønsker velkommen til åpen fagdag for alle interesserte på Lillehammer.

, Digitalt

Vel møtt til digitalt seminar med tema: Sosialhjelp og krav om aktivitet/aktivitetsplikt for unge brukere.

, Scandic Lillehammer Hotel

Vel møtt til den 15. nasjonale Helserettskonferansen på Lillehammer.

Her finner du oss

E-post: hse@inn.no