Publisert 7. mars 2024 13:31

Nylig var minister for forskning og høyere utdanning Oddmund L. Hoel på besøk i Kongsvinger. Her fikk han en presentasjon av CREDS og ble imponert over det han hørte.

Publisert 19. jan. 2024 11:38

Nylig fikk CREDS besøk fra en delegasjon fra Rennes School of Business i Frankrike. Bakgrunnen var at CREDS allerede har etablert et internasjonalt samarbeid med den anerkjente franske handelshøyskolen om felles ph.d-utdanning.

Publisert 4. des. 2023 13:25

Hvorfor er det bare de velstående som stimuleres til grønn omstilling? Hvordan kan flere grupper i befolkningen få ta del i det grønne skifte? Dette skal en gruppe forskere ved CREDS og Handelshøgskolen bruke de tre neste årene på å finne ut av.

Publisert 14. sep. 2023 14:52

CREDS dro i gang Forskningsdagene i Kongsvinger for første gang i fjor. I år fortsetter vi engasjementet vårt for populærvitenskapelig formidling og bidrar til både Researchers’ Night, Forskerkamp og hackathon for videregående skolelever.

Publisert 11. sep. 2023 15:03

Det er under et år siden CREDS - Senter for digitalisering og bærekraft på campus Kongsvinger ble åpnet. Nå er CREDS inne på statsbudsjettet med 3 millioner årlig.

Publisert 15. des. 2022 11:08

Over nyttår starter CREDS opp en seminarrekke som setter søkelys på det grønne skiftet og digital transformasjon. Nå inviterer de alle kollegaer på høgskolen som er interessert i temaet til å være med å delta.

Publisert 4. nov. 2022 12:08

Fjernstyring av vedlikehold på skogsmaskiner ved bruk av AR- og VR- teknologi, digital støtte til hogstprosessen, og bruk av droner med ny 5G-teknologi. Dette skal testes i et nytt EU-prosjekt.

Publisert 30. sep. 2022 15:00

Høgskolen i Innlandet sitt nye forskningssenter for digitalisering og bærekraft ble offisielt åpnet i Kongsvinger fredag. Senteret skal bidra til å få til det grønne skiftet her til lands.

Publisert 22. sep. 2022 17:55

Høgskolen i Innlandet sitt nye forskningssenter CREDS – Senter for digitalisering og bærekraft - har offisiell åpning fredag 30. september i Kongsvinger. Se programmet for åpningen.

Publisert 16. mars 2022 14:55

Handelshøyskolen Innlandet sitt nye forskningssenter, CREDS – Senter for digitalisering og bærekraft, går sammen med industriklyngen 7sterke, Høgskolesenteret i Kongsvinger og Klosser Innovasjon om å lage en ny kunnskapsarena for samfunns- og næringsutvikling i Kongsvingerregionen.