Disputas: Theresa Kirchner

Theresa Kirchner forsvarer sitt doktorgradsarbeid ved ph.d.-programmet Anvendt økologi og bioteknologi ved Høgskolen i Innlandet 22.03.2024.

Theresa i en skog med en elg i bakgrunnen
Foto: Dan Thompson, Alaska Department of Fish and Game

Tittelen på avhandlingen er: «Do you mind? Using biologging tools to study anthropogenic disturbance effects on wildlife behaviour and energetics – a case study on moose»

• Sted: Auditorium Ole Olsen på studiested Evenstad og digitalt via Zoom. Lenke: https://inn.zoom.us/j/63564458335?pwd=cWFoVDlIQnNFaTUyOTFMVzBwMkdDUT09 (Web-ID: 63 564 458 335. Passord: 539659)
  • Prøveforelesningen starter kl. 11.15. Emnet er: «Behavioral and energetic trade-offs by wildlife in a landscape of fear»
  • Disputas starter kl. 13.15.

Bedømmelseskomiteen består av:

• Førsteopponent er forsker Tiphaine Jeanniard du Dot, Centre D’Etudes Biologiques de Chizé, CNRS – Université de la Rochelle, Frankrike
  • Andreopponent er Ph.d. og Honorary Lecturer Jos M. Milner, University of Aberdeen and Cairngorms National Park Authority, UK
  • Tredjeopponent/administrator er førsteamanuensis Martin Mayer, Institutt for skog- og utmarksfag, HINN

Disputasleder er prodekan forskning, Øyvind G. Antonsen.

Kandidatens hovedveileder har vært førsteamanuensis Ane Eriksen, Institutt for skog- og utmarksfag, HINN.

Medveiledere har vært professor Barbara Zimmermann (HINN), professor Alina L. Evans (HINN), førsteamanuensis Olivier Devineau (HINN) og Dr. Marianna Chimienti (Centre for Biological Studies of Chizé).

Disputasen strømmes via Zoom Webinar. Hvis dere ikke har det fra før, kan det hentes her (gratis). Velg den øverste, "Zoom Client for Meetings".

Link to english calender.

Emneord: disputas