English version of this page

Semesterregistrering, semesteravgift og utdanningsplan

Nye studenter med opptak våren 2024 vil få epost med informasjon om semesterregistrering i løpet av uke 49. Det er ikke mulig å semesterregistrere seg i Studentweb før du har mottatt denne eposten. Studenter som allerede er i løp logger seg inn i Studentweb og følger lenker for semesterregistrering der. 

Hvorfor registrere deg som student?

Fire kvinnelige studenter i munter samtale på studiested Elverum.

Betalt semesteravgift og semesterregistrering er en forutsetning for å:

  • bli registrert som aktiv student og få gyldig studentbevis
  • få lån fra Statens lånekasse
  • få tilgang til høgskolens IKT-tjenester (blant annet Studentweb, Canvas og Inspera)
  • få gå opp til eksamen
  • ha stemmerett ved valg til høgskolens og studentenes styringsorganer
  • få tilgang til bibliotektjenester og til samskipnadens velferdstjenester

Du semesterregistrerer deg i Studentweb.

Hva er en utdanningsplan?

Utdanningsplanen din er en avtale mellom deg som student og høgskolen. Den ligger i Studentweb, og skal kontrolleres og bekreftes ved oppstart hvert semester. Å bekrefte utdanningsplanen gjør du samtidig med at du genererer faktura for semesteravgift.

Forsikring

Studenter ved statlige universiteter og høgskoler er ikke forsikret via sin utdanningsinstitusjon. Skal studentene ha en fullgod dekning hvis de blir utsatt for skade, må de tegne egne private forsikringer.

Om forsikring