Digitaliseringsskolen for næringslivet

Studiet er for deg som allerede er i arbeid og ønsker et fleksibelt kompetanseløft. Du får kunnskap om hvordan digitalisering kan effektivisere din bedrift og øke konkurransekraften, og lære om metoder og praktiske verktøy som kan forbedre din virksomhets digitale hverdag.

Studiested
Lillehammer
Studiet varer
3 md pr emne
Studieform
Nettbasert og Deltid
Studiepoeng
7,5 pr emne
Undervisningsspråk
NO
Oppstart
Januar (Januar 2022)
Pris
Semesteravgift og kursavgift
Søknadsfrist
15. nov. 2021

Studiestart

Emne 1: Praktisk innføring til digital strategi - Januar 2022
Emne 2: Digital transformasjon -  Mars 2022
 

Søk her

Om utdanningen

Digitaliseringsskolen for næringslivet vil gi deg en bred forståelse for hvilke utfordringer handel, industri og servicenæringen står ovenfor i en stadig mer digital verden, samt hvordan du møter disse utfordingene og kan forbereder deg på fremtiden.

Studiet er for deg som leder, fremtidig leder, eller deg som har en rolle eller interesse i digitaliseringen i din virksomhet. Det som gjør studiet unik er at du umiddelbart kan anvende det du lærer i ditt daglige arbeid. I tillegg får du mulighet til å samarbeide og dele erfaringer med deltakere fra ulike bransjer.

Digitaliseringsskolen for næringslivet består av totalt 4 emner à 7,5 studiepoeng som kan tas enkeltvis:

Emne 1: Praktisk innføring til digital strategi 
Emne 2: Digital transformasjon 
Emne 3: Digital ledelse 
Emne 4: Digital kommunikasjon

Det søkes om opptak for hvert av emnene til studiet. Det tas forbehold om tilstrekkelig antall deltakere for gjennomføring av emnene.

Illustrasjonsbilde for Digitaliseringsskolen, hvor kollegaer sitter smilende samlet rundt er bord med en tekstmodel på høyre side som viser til hvilke emner studiet tilbyr

Samarbeidspartnere
Lillehammer Næringsforening, Høgskolestiftelsen i Kongsvinger og Sør-Østerdal Næringshage.  

Kompetanse Norge har finansiert utviklingen av studiet.

Samlingsdatoer

Søknadsfrist: 15. november 2021 - løpende opptak fram til oppstart etter fristen.

  • Praktisk innføring til digital strategi - Oppstart 11. januar 2022
  • Digital transformasjon - Oppstart Mars 2022

Gjennomføring:

Studiemodellen består av undervisning via nett og samlinger, digitalt eller fysisk. Før du deltar på samlingene vil du du jobbe med læringsressurser i studiets læringsportal, hvor du kan lese fagstoff, se forelesninger via video, høre podkast og gjøre oppgaver.

På samlingene legges det vekt på arbeid med caseoppgaver i grupper.

Søknadsfrist og opptak

Du trenger generell studiekompetanse eller realkompetanse på tilsvarende nivå for å bli tatt opp i dette studieprogrammet.

Søknadsfristen for opptak til emner som går i vårsemesteret er utsatt til: 1. februar 2022.

Vil du bare være kursdeltager?

Du kan delta som kursdeltager hvis du ikke ønsker å ta eksamen. Da vil du få et kursbevis etter endt gjennomføring.

Hva koster det?

Studieavgift pr emne: kr. 12.500,-

Semesteravgift kommer i tillegg. Mer om semesteravgift.

Studieplaner og emner

I studieplanen finner du informasjon om studiet med blant annet oversikt over emner, læringsmål og vurderingsformer. 

Så du etter en annen studieplan? Søk etter den i studieplan- og emnesøket.

Veiledende tidsbruk pr emne 

Timeantallet vil variere fra student til student og gir bare en pekepinn på omfanget:

Gjennomgang av fagstoff i læringsportalen, 4 moduler (ca. 75 timer) 
Lesing av litteratur (35 timer)
Delta på samlinger (ca. 20 timer)
Jobbe med arbeidskrav (ca. 45 timer)
Eksamensarbeid (ca. 30 timer)

Ta kontakt

Har du spørsmål om søknad og opptakskrav kan du kontakte vårt opptakskontor på opptak@inn.no eller telefon 62 43 00 04.
Har du andre spørsmål om studieprogrammet kan du ta kontakt med Handelshøgskolen Innlandet på handelshogskolen@inn.no eller telefon 62 43 05 10, eller noen av våre ansatte:

Bilde av Line Kristiansen
Prosjektleder

Fagansvarlig

Bilde av Marianne Sveen
Studieveileder