Language: NOR | ENG

Disability studies in education and social work

  • Varighet: 0,5
  • Heltid
  • Studiepoeng 30 studiepoeng
  • Søknadsperiode 1. september - 1. oktober
  • Analysis of body and mind
  • Analysis of normality and difference
  • Analysis of and rights

Om utdanningen

Funksjonshemming blir ofte sett på som en tilstand som oppstår i samspillet mellom individet og hans eller hennes omgivelser. Samtidig innebærer en funksjonshemning personlige erfaringer. Disability Studies er et tverrfaglig studie som gir en analyse av de mest grunnleggende konseptene i vår kultur: kropp og sinn, normalitet og forskjell, frihet og rettigheter. Og hvordan disse faktorene påvirker våre oppfatninger, lover, institusjoner og det daglige liv. Målet med dette studiet er at studenten utvikler en kritisk og tverrfaglig forståelse av funksjonshemming med særlig vekt på utdanning og sosialt arbeid.

Hvordan søker jeg?

Studiet er søkbart i vår lokale søknadsweb med koden 4002. Klikk Søk opptak-knappen på denne siden for å fortsette.

Læringsutbytte

By completing this study program the students will:

  • Acquire knowledge about and be familiar with fundamental theories in disability studies.
  • Be familiar with relevant research and development in the field of disability studies.

 

Students will have skills to:

  • Connect theories of disability to a specific field of practice through written work and discussions.
  • Understand the role of institutions in the lives of  people experiencing disability.
  • Assess and reflect on their own and others' work and actively promote professional development.

Students will have competence in:

  • Discussing and evaluating how to facilitate learning and development within a disability studies context. 
  • Presenting the core content in literature, both orally and in writing.
  • Identifying factors that may be crucial for defining goals and choice of strategy when facing the challenge of disability in our society.
  • Working both individually and in groups.

Opptakskrav

Higher education entrance qualifications. 

In order to take the exame in Participation, Inclusion and Justice - Implications for education and social work, the students must complete and pass the course Disability and Society first. 

Les mer om søknad og opptak

Poengberegning og poenggrenser

Veien videre

Målet med studiet er at studenten utvikler en kritisk og tverrfaglig forståelse av funksjonshemming med særlig vekt på utdanning og sosialt arbeid.

Mer informasjon

Pris

Gratis, men semesteravgift påløper