Om utdanningen
Master i økonomi og ledelse - siviløkonom - med hovedprofil markedsføringsledelse, tar utgangspunkt i at markedsføringen er den oppgaven i virksomheten som i størst grad ivaretar den strategiske forretningsposisjonen og dermed sikrer og bedrer virksomhetens inntekter.
Virksomheter står overfor mange utfordringer enten det knytter seg til markedsmessige rammefaktorer og posisjoneringer, eller til det å ha styring og kontroll innad i egen organisasjon. Masterstudiet tar utgangspunkt i at virksomheter stadig står overfor to sentrale spørsmål relatert til ytre og indre effektivitet og å oppnå balanse mellom disse to forholdene, det vil si gjøre de riktige tingene og gjøre tingene riktig. For å nå målene sine må virksomheter kontinuerlig forbedre prosesser eller differensiere tjenester for å øke konkurranseevne og skape gode kundeopplevelser.
Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta informasjon om studier hos oss.
Gå til påmeldingsskjemaGir meg mange muligheter
Tonje Vinnem Fosse studerer Master i økonomi og ledelse - hovedprofil markedsføringsledelse.
- Masteren er spennende, og bygger videre på bacheloren jeg tok i serviceledelse og markedsføring. Jeg mener at å ta denne masteren vil gi meg et bedre grunnlag for den jobben jeg ønsker meg.
Les hele intervjuet med Tonje her.
