Add-On programme in Augmented and Virtual Reality

  • Varighet: 1 år
  • Heltid
  • Studiepoeng 60 studiepoeng
  • Søknadsperiode Søknadsperiode: *
* - for noen søkere
  • Studiet passer for deg som er  interessert i kunst, kreativitet og/eller teknologi
  • Påbyggingsstudium for studenter med bakgrunn i spillteknologi, 3D-animasjon, digital kunst, informatikk eller tilsvarende 
  • Studium for deg som også vil lære mer om praksis i bedrift 

Om utdanningen

Studiet er en praktisk og fremtidsrettet utdanning som skal bidra til å sikre kvalifisert kompetanse innenfor ny teknologi både for offentlige og private aktører.  Studiet gir både grunnleggende og videregående kunnskap og ferdigheter i Virtual Reality (VR) og Augmented Reality (AR) til bruk i opplæringsøyemed innenfor utdanning, industri og «edutainment».

Du får kompetanse i å kombinere digitalt verktøy, teknikker, metoder, uttrykksformer og begreper knyttet til kreative prosesser i VR og AR produksjon. Studiet fokuserer på innhold for «edutainment», industri og utdanning. Utdanningen gir studentene mulighet for å jobbe på den neste generasjonen av «edutainment» løsninger som kombinerer innovative underholdningskonsepter med VR og AR programvare.

Studiet er på heltid over ett år på Hamar. Alle forelesningene er på engelsk.

Studiet er bygget opp med 30 studiepoeng obligatoriske emner i høstsemesteret og 30 studiepoeng praksis i vårsemesteret hos EON Norway eller andre klyngebedrifter. I praksisen vil studentene lære mer om produktutvikling for kunder og jobbe i tverrfaglige team. Relevant her er prosjektstyring og prosjektoppfølging i produktutvikling og innholdsproduksjon for kunder. Praksisen vil hele veien være under veiledning fra lærere på Høgskolen og fra EON.

Studiet er et videreutdanningstilbud for studenter med minimum en Bachelorgrad innenfor relevante områder som 3D-modellering, programmering, spillutvikling, realfagsutdanninger og web- og grensesnitt utdanninger.

Studenter som fullfører årsstudium i Augmented and Virtual Reality, vil være kvalifisert til å søke opptak på ulike masterprogrammer avhengig av tidligere utdanning. Årsenheten muliggjør også opptak på masterprogram internasjonalt innenfor AR og VR. 

In English - Add-On programme in Augmented and Virtual Reality

Læringsutbytte

 

Learning outcome

On successful completion of the study programme, a student has the following total learning outcome defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

  • has knowledge of Virtual Reality and Augmented Reality
  • has knowledge of production pipelines in a corporate setting
  • has specialised knowledge of the production of content for VR and AR productions
  • has in depth knowledge of critical thinking, communication and problem solution linked to content development
  • knows of national and international research and development work that is relevant for VR and AR development
  • has advanced knowledge of  3D content creation

Skills

The student

  • can master and apply relevant professional tools, methods and theory for VR and AR content creation
  • can master design processes from idea to end product
  • can apply professional knowledge and relevant results from research and development work underlying VR and AR productions
  • can to reflect on his/her own professional performance and adjust it under supervision
  • can find, assess, use and refer to relevant research and development work, artistic and technical development work and other pertinent professional material
  • can master critical thinking, logic, communication and problem solution
  • can work creatively and use relevant methods for content production in problem solution

General competence

The student

  • can analyse, plan and carry out varied work tasks and projects over a protracted time period, alone and as a group participant, and in accordance with ethical requirements and guidelines  
  • has insight into relevant professional and work ethical issues, and is able to contribute to a professional community
  • can inspire and facilitate entrepreneurship, new thinking and innovation and to involve local working, social and cultural life
  • can disseminate central subject matter orally and in writing, to take part in professional discussions within the subject area and share his/her knowledge and experiences with others  

Opptakskrav

Admission requirements and ranking 

To enter the programme, you are required to confirm the achievement of

  • A Norwegian bachelor’s degree or an education recognized as being equivalent to a Norwegian bachelor’s degree.

Your degree from higher education must include:

The equivalent of at least 80 ECTS credits in game technology, 3D Animation, digital art, computer science, game design or similar fields.

English language requirement

All non-native English speakers must provide official documentation of English language proficiency at a high level.

See complete language requirements 

 Interview

Based on the application, those applicants who meet the admission criteria will be invited for an admission interview. Candidates will be selected based on their qualifications and experience, and outcomes of the formal interview. Candidates are responsible of their own application and interview costs.

Les mer om søknad og opptak

Veien videre

The students may apply for a two-year theoretical Master’s degree programme in Digital Communication at Inland University of Applied Sciences (IUAS). It is also possible to take relevant further education abroad. 

Mer informasjon

Pris

Gratis, men semesteravgift påløper