De følgende artiklene og kapitlene har blitt publisert av ansatte ved SePU:
Nordahl, T. (under utgivelse). Bruk av kartleggingsresultater og forskningsbasert kunnskap i profesjonelle læringsfellesskap. I: T. Nordahl (Red.), En bro mellom data og praksis. Dafolo.
Jenssen, M.M.F. (under utgivelse). Profesjonelle læringsfellesskap og pedagogisk skoleledelse. I: K. Smith (Red.), Validity and Value in Teacher Education Research. Fagbokforlaget.
Forfang, H., & Gustavsen, A. (2019). Samhandling, translasjon og kollektiv kapasitetsbygging: et casestudie om skoleeiers rolle i forbedringsarbeid. Paideia 18, 50–64.
Nordahl, T. (2019). Kritikken av kvantitativ forsking i pedagogikk. Paideia 17, 6–14.
Mælan, E. N., Tjomsland, H. E., Samdal, O., & Thurston, M. (2019). Pupils’ Perceptions of How Teachers’ Everyday Practices Support Their Mental Health: A Qualitative Study of Pupils Aged 14–15 in Norway. Scandinavian Journal of Educational Research , 1–15.
Myhr, L. A. (2018). Kultur for læring i Hedmark. Paideia, 15, 18–29.
Knudsmoen, H., Mælan, E. N. & Løken, G. (2018). Pedagogisk systemarbeid ved bruk av pedagogisk analyse. I R. Fasting (Red.), Pedagogisk systemarbeid: endringsarbeid og organisasjonsutvikling i skolen og PP-tjenesten. Cappelen Damm akademisk.
Exploring Math Achievement Through Gamified Virtual Reality. I V. Pammer-Schindler, M. Pérez-Sanagustín, H. Drachsler, R. Elferink & M. Scheffel (Red.), Lifelong Technology-Enhanced Learning: 13th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2018, Leeds, UK, September 3-5, 2018, Proceedings. Springer Nature.
Løken, G, Lekhal, R., Haug, P. (2017): Lavt presterende elever og kjønnsforskjeller – hvem får og hvem får ikke spesialundervisning? Publisert i: Spesialundervisning. Innhald og funksjon. Samlaget.
Løken, G, Lekhal, R., Haug, P. (2017): Observasjon av kjønnsforskjeller og forskjeller mellom spesialundervisning og ordinær opplæring i det tilrettelagte klasserommet. Publisert i: Norsk og internasjonal lærerutdanningsforskning. Hvor er vi? Hvor vil vi gå? Hva skal vi gjøre nå? Fagbokforlaget.
Nordahl, T., & Sunnevåg, A. K. (2017). Forbedringsarbeid i barnehagen. Paideia, 14, 7–19.