Aktuelt fra SELL

Publisert 22. mars 2024 14:37

LIDA - "Learning Inclusion in a Digital Age. To Belong and Find a Voice in a Changing Europe", har hatt som mål å styrke inkluderende læring og aktivt medborgerskap på tvers av nasjonale grenser i Europa. Dette er et tema som er blitt svært aktuelt de siste årene. Senter for livslang læring (SELL) har siden 2021 ledet prosjektet som nå er avsluttet, og kronet med en bokutgivelse fra prosjektet.

Publisert 29. nov. 2023 09:52

20. og 21. november markerte oppstarten for bygging av en praktisk øvingsarena for energimontører i Energisenteret i Hunderfossen. SELLs rolle i prosjektet er først og fremst å bidra til læringskonseptet, og som en del av dette arrangerte vi en workshop for å få innspill fra brukerne både på faglig innhold, opplegg og organisering.

Publisert 25. nov. 2022 10:54

Den første alumnisamlingen for tidligere deltakere på opplæringsprogrammet Spilleavhengighet og problemskapende dataspilling ble arrangert 14. - 15. november på Gardermoen.

Publisert 19. okt. 2022 08:21

På oppdrag fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir), og i samarbeid med Statsforvalteren i Innlandet, jobber Høgskolen med fag- og ledernettverk for voksenopplæringene i Innlandet.