English version of this page

Hybelhuset Evenstad

Her finner du praktisk informasjon for deg som bor i hybelhuset på Evenstad.
 

Denne informasjonen vil gi deg svar på noen av de spørsmålene du måtte ha som hybelboer.

For meldinger til drift/renholdsavdelingen i høgskolen som gjelder hybelen din benytt kontaktskjema.

Har du spørsmål vedrørende ditt leieforhold/faktura ta kontakt med SINN

Se også SINN sine websider for mer informasjon om studentboligene på Evenstad.

 

Studentkort/hybelnøkkel

Studentkortet ditt gir deg tilgang til undervisningsrom og spesialrom i tillegg til hybelbygget og hybelen din. Her er informasjon om bestilling av studentkort. Nøkkel hentes etter avtale mandag til fredag mellom kl. 09:00 - 14:00. 

Oppdateringsenheter finnes ved alle innganger i hybelbygget og utenfor resepsjonen. Studentkortet må oppdateres minimum hver 30. dag, men vi ser gjerne at du oppdaterer kortet ditt oftere for å ivareta sikkerheten i systemet.

Når kortet skal oppdateres holder du studentkortet foran oppdaterings­ enheten. Vent til blått blinkende lys vises og deretter endrer seg til grønt lys som indikerer at oppdateringen er ok.
Oppdateringen kan ta noe lengre tid første gangen kortet oppdateres.
Viser oppdateringen blått blinkende lys med påfølgende rødt er ikke kortet aktivert for SALTO, ta kontakt med driftsavdelingen med driftsmelding.

Bildet viser enhet for oppdatering av studentkort.


 

Parkering

Det er ikke tillat å parkere utenfor hybelbygget. Se MazeMap for kart som viser parkeringsplasser.

Renhold av hybel og fellesarealer

For at dere som bor i hybelhuset skal trives har høgskolen utarbeidet retnings­linjer for renhold av egen hybel og fellesarealer.

Renholdspersonalet vil være behjelpelig med veiledning når det gjelder renhold og hvilke renholdsprodukter som kan benyttes. Det vil bli foretatt inspeksjon en gang per uke etter plan som henger på oppslagstavlen i boenheten. Det skal være en representant for boenheten til stede når det gjøres inspeksjon av renhold i fellesarealene (kjøk­ken, bad og gang}.

Det finnes renholdsutstyr til utlån inne på vaskerommene. Husk at utstyret skal settes tilbake etter bruk.


Daglig/ukentlig renhold av egen hybel og fellesarealer
For å opprettholde et godt og sunt inneklima anbefaler vi at det blir utført renhold på ditt rom en gang per uke. Det bør fjernes støv og smuss på alle vaskbare flater. Avfall fjernes og kastes i anviste avfallsbeholdere.

 
Renhold av oppholdsrom:
Oppholdsrommet må rengjøres minimum en gang per uke, etter oppsatt liste.

  • Bord, stoler og vinduskarmer rengjøres
  • Sofa tørkes av
  • Gulv moppes
  • Tørke av hyller og skap

Entre/gang:
Rengjøres en gang per. uke etter oppsatt liste.
Alt av fritidsutstyr skal oppbevares i boden. Eks. ski, truger, redningsvester, fiskeutstyr med mer. Flasker og bokser fjernes og kastes i glasscontainer eller pantes. Gulvet skal moppes.
 
Renhold av kjøkken:
Når kjøkken har vært i bruk skal den enkelte rydde/ta oppvask og rengjøre etter seg.

  • Kjøleskap sees over jevnlig slik at gammel mat kastes og hyller rengjøres etter behov.
  • Steketopp/komfyr/stekeplater sees over og rengjøres. Ventilator rengjøres for fett/smuss.
  • Kjøkkenbenk og vegg over komfyr og vask rengjøres.
  • Skapdører og kjøleskap tørkes av utvendig.
  • Gulvet rengjøres med mopp.
  • Flasker og bokser fjernes og kastes i glasscontainer eller pantes.
  • Avfall fjernes og kastes i anviste avfallsbeholdere.

Renhold av wc/bad
WC/bad må rengjøres minst en gang per. uke. Slukrist tas opp, «kopp» tømmes i wc før den rengjøres og spyles.


Felles vaskerom:
Rengjøre lofilter på tørketrommel etter hver tørk og hold orden i rommet. Alle har fått tildelt en bod for oppbevaring av utstyr som ikke er i daglig bruk.

Renhold ved utflytting 

Når du skal flytte ut skal du i god tid (ca. 2 uker før), ta kontakt med den an­svarlige for renhold. Send en henvendelse via driftsmeldingsskjema til ren­holdsavdelingen.

De som viderefører leieforholdet inn i neste studieår må rydde og fjerne personlige eiendeler fra fellesarealer å sette dette inn på sin boenhet/bod.

Ved mangelfull rengjøring av bolig/fellesarealer ved utflytting faktureres leietaker etter medgått tid og gjeldende timesats (kr. 550,- per time).

Kjøkken ved utflytting:

Alt av matvarer skal fjernes i skap, kjøleskap og fryser før renhold. Fryser skal avrimes. Dere som deler blir enige om en ordning for å få til dette. Har dere matvarer som dere ikke får benyttet før utflytting skal dette fjernes. Dette gjelder også dere som skal beholde hybelen over sommeren. Alt skal tømmes og rengjøres.

Har dere produkter dere vil ta vare på, så må de oppbevares i hybel/bod. Det skal være klargjort og rent på alle fellesområder til nye studenter flytter inn.

Kjøkkenskap og komfyr må rengjøres godt, også stekeplater og rist.

De som beholder hybelen og som ikke er tilstede i sommerferien, må rydde opp så det er rent-og-pent for de nye studentene som flytter inn til høsten. Det skal ikke stå sko/støvler og annet utstyr i gangarealet.

Hundehold

Som student på Evenstad har du mulighet til å ha med hunden din. For at du og dine medstudenter skal trives må du ivareta hundeholdet på en god måte.

Hundefor skal oppbevares i lukkede foredunker inne på egen hybel, og ikke i fellesarealene.
Om det er behov for bytte av overmadrass ved utflytting, som følge av hundehold, så må du selv bekoste ny overmadrass.
Husk å rydde opp etter hunden din, både inne og ute.

NB! Det er båndtvang på studiestedet hele året.

Nord for hybelbygget er det et inngjerdet område hvor du kan lufte hunden din uten bånd.

Du kan søke om leie hundegård til NOK 500,- per semester. Disse befinner seg sør for hybelbygget. 
Benytt nettskjema for å søke: https://nettskjema.no/a/345482
Ta kontakt med resepsjonen om du har spørsmål.

Våpenskap

I enkelte rom finnes det våpenskap. Nøkkel til skapet henter du i resepsjonen. Våpenskapene er i utgangspunktet beregnet på studenter som tar jakt, fiske og naturveiledning, men kan leies ut til andre om det er ledig kapasitet.

Sist endret 13. juni 2023 10:59