Evalueringen bør kunne oppsummeres etterpå i flest mulig av høgskolens kvalitetsområder:
- Fagmiljøenes faglige og pedagogiske kompetanse.
- Startkompetanse og studiestart.
- Undervisning og studiearbeid.
- Studentenes læringsutbytte.
- Studentenes læringsmiljø.
- Studienes samspill med samfunn og arbeidsliv.
- Internasjonalisering.
- Utvikling og ledelse av studieprogrammene.
Dialogmøte med studentene basert på forhåndsutsendte innholdspunkter
Muntlig og situasjonspreget, og studentene forberedt.
Dialogmøte med studentene basert på utsendt spørreundersøkelse
Muntlig, men mindre situasjonspreget. Lærer kan stille oppfølgingsspørsmål og målrette dialogen.
Dialogmøte med en gruppe studenter som på forhånd har hatt møte med alle eller brukt et spørreskjema
Anonymiserer studentkommentarer. Åpner for utdypende drøfting.
Runde der hver student kan gi en muntlig tilbakemelding
Gir alle ordet. Kan virke hemmende.
Test/Undersøkelse i Canvas – flervalgsspørsmål
Kan telles opp og lages statistikk, også over tid. Anonymiserer ikke studentene foreløpig.
Test/Undersøkelse i Canvas – tekstspørsmål
Mange vil komme til orde med ærlige uttrykk. Anonymiserer ikke studentene foreløpig.
Åpen diskusjon i Canvas – samlet eller i grupper. Med eller uten svartråder
Avhengig av at man ser eller ikke ser andres svar før en svarer selv. Vil vise en dialog mellom studentene om temaene som viser nyanser og bredde. Ikke anonym.