Om faktura

Høgskolen i Innlandet krever å få fakturaer på EHF-standarden fra alle våre leverandører.

Fra 1. april 2019 er det obligatorisk for leverandører av varer og tjenester som sender elektronisk faktura eller kreditnota til offentlige virksomheter, å gjøre det på  Elektronisk handelsformat versjon 3.0. https://anskaffelser.dev/

Vår elektroniske adresse er organisasjonsnummer 918108467. Du finner det også ved å søke i ELMA (Elektronisk mottaksregister).

Det er en forutsetning at dere som leverandør selv, eller via andre samarbeidspartnere, kan levere faktura på EHF. For å kunne levere dette må dere ha et økonomisystem som kan sende og behandle faktura i EHF-format. I tillegg må det inngås en avtale med et aksesspunkt, altså et firma som formidler elektroniske fakturaer i EHF-format.

Produserer dere få fakturaer, er nettbasert fakturaportal et alternativ. Fakturaportaler er en enkel løsning hvor leverandører oppretter fakturaene på nett, og sender disse via et aksesspunkt til oss. Enkelte banker tilbyr også at man kan produsere faktura på EHF i nettbanken.

For mer informasjon om de ulike digitale kanalene:

EHF-faktura

Bedrifter/organisasjoner som er registrert som EHF-mottaker i ELMA-registeret vil motta fakturaen som EHF.

 

Les mer om EHF hos Digdir:

Om EHF

Elektronisk faktura EHF  

Tilgjengelige aksesspunkter  

EHF – Ofte stilte spørsmål  

Faktura som vedlegg i epost

Ønsker du å motta faktura som vedlegg i e-post forutsetter det at du har gitt oss tilbakemelding om det, og er registrert med en gyldig e-postadresse i Høgskolen Innlandet sitt kunderegister. Det er viktig at du sjekker spamfilter og søppelpost da fakturaen kan havne der.

Får du ny e-postadresse, vennligst send melding til regnskap@inn.no slik at vi får oppdatert denne. Dersom det ikke gis skriftlig melding om dette og faktura går til ugyldig e-postadresse, så står kunden selv ansvarlig for påløpte renter/gebyrer.

 

 

Publisert 15. juni 2021 09:41 - Sist endret 31. aug. 2021 19:08