Bachelormarkering ved studiestedene Rena og Lillehammer

Handelshøgskolen Innlandet - fakultet for økonomi og samfunnsvitenskap, har gleden av å endelig kunne arrangere avslutningsseremoni for årets avgangsstudenter på bachelorstudier.

Bilde av studenter ved bacheloravslutning på Lillehammer

Bachelormarkeringer har de siste årene vært fraværende på grunn av pandemien. I år kunne bachelorstudentene ved studiestedene Rena og Lillehammer endelig få den oppmerksomheten de fortjener, etter å ha fullført en treårig utdanning ved Handelshøgskolen Innlandet.

Vestibylene var fylt med spente avgangsstudenter, stolte familiemedlemmer og andre nære og kjære.

I de ulike sermoniene taler Dekan Marit Roland og prodekan utdanning Ingvild Jøranli til forsamlingene, hvor de ønsker studentene hjertelig til lykke med vel gjennomført bachelorgrad. Både Roland og Jøranli trekker frem studentenes opparbeidet erfaring og mestring i det å lære:

Som studenter har dere lært å stille spørsmål, reflektere, drøfte - og uavhengig av fagdisiplin så er disse ferdighetene avgjørende for å ta vare på de grunnleggende verdiene som samfunnet vårt bygger på.

Bilde av studenter og ansatte i Hollywood-tappen i LillehammerÅrets avgangstudenter har hatt et utdannngsløp bestående av nedstengning, endringer i eksamener, digital undervisning og isolering. Det gis stekt uttrykk og forståelse for at studietiden har vært krevende for mange:

– Dere måtte holde dere isolert fra deres medstudenter, lærere, venner og familie. Studietiden har vært en uforutsigbar og krevende, hvor hele fem av seks semestre ble preget av korona. Selv om pandemien har slått ulikt ut, har det vært krevende for mange. Spesielt dere studenter, sier Roland.

Aslutningsvis påpekes all lærdommen studentene har tilegnet gjennom denne krevende perioden i studietiden:

– Vi lærte oss nye digitale verktøy og vi lærte hvordan vi kan samarbeide på helt nye måter. Dere tok vare på dere selv, venner og medstudenter. Det er fint å se at dere holdt ut og har gjennomført, sier Roland.

Dere har mange muligheter foran dere. Dere er dyktige og har gjort en kjempeinnsats! Dere har fullført!

De ulike bachelormarkeringene var fylt med musikkinnslag (ved Julian Dein og Kristian Baldersheim på studiested Rena), flere taler fra både ansatte og studenter. Våre stolte studieprogramansvarlige har delte ut diplomer til våre enda stoltere studenter, etterfulgt av felles fortografering og enkel servering.

Bilde av studenter fra bachelor i eiendomsmegling

Et lite bildedryss fra de ulike markeringene

Flere miniatyrbilder av bachelormarkeringen fra studiestedene Rena og Lillehammer

Bachelorstudier markert på Rena