Aktuelt fra AMEK

Publisert 15. feb. 2024 09:13

Høgskolen i Innlandet får 3,9 poeng på overordnet tilfredshet i Studiebarometeret for 2023. Dette er 0,2 poeng høyere enn året før, viser de ferske tallene.

Publisert 30. okt. 2023 09:47

Den jødiske filmregissøren, forfatteren og professoren på Høgskolen i Innlandet, Nina F. Grünfeld, kjenner på en skamfølelse når hun tror andre ser på henne som en overgriper.

Publisert 24. okt. 2023 14:42

Kunnskapsdepartementet ber om tilleggsutredninger om utviklingen av høgskolens studiesteder på Lillehammer og Hamar. Studiested Lillehammer skal fortsatt være på Storhove, og utredningen for Hamar må ta høyde for deltakelse i Innlandet Science Park og endringer på Blæstad.

Publisert 23. okt. 2023 10:18

Åtte nye stipendiater startet nylig fire år med kunstnerisk utforskning innen feltene film, spill og TV. De er del av det nye og unike ph.d.-programmet «Kunstnerisk utviklingsarbeid i film og beslektede audiovisuelle kunstformer».

Publisert 7. sep. 2023 09:35

Av og til er man med på å skape historie. Noen er på rett sted til rett tid, mens andre gjør seg bemerket fordi de har lagt igjen timer med hardt arbeid. For Ragnhild Nøst Bergem er det en blanding av begge deler.

Publisert 24. aug. 2023 14:11

For tredje året på rad startet TV-skolen semesteret med et fyrverkeri av en dag, Brakdagen. Og for et brak det ble!

Publisert 17. aug. 2023 10:00

Høgskolen i Innlandet (HINN) gjennomfører studiestart som planlagt fra mandag 14. august. Hvis du ikke klarer å komme deg frem til studiestedet ditt som en følge av ekstremværet, mister du selvsagt ikke studieplassen din. Følg med her for informasjon vedrørende studiestart og ditt studiested. Artikkelen oppdateres fortløpende.

Publisert 15. aug. 2023 13:01

Det er semesterstart og torsdag 17. august er TV-skolen fylt til randen av spennende folk som snakker om aktuelle problemstillinger i bransjen. Brakdagen 2023 er en energibombe for studenter, ansatte og inviterte gjester.

Publisert 15. juni 2023 12:19

Hva mener bransjen om samarbeid mellom film,- tv- og spill-miljøene ved Høgskolen i Innlandet? Høgskolen inviterer bransjen til høring av en ny samarbeidsrapport, og gir utsatt frist.