Aktuelt fra HINN

Publisert 5. mars 2024 15:33

Universitetsambisjon, utviklingsmuligheter på Storhove og rekruttering til lærerutdanning var blant temaene da statsråd Oddmund Løkensgard Hoel brukte hele dagen på et besøk ved høgskolen.

Publisert 15. feb. 2024 09:13

Høgskolen i Innlandet får 3,9 poeng på overordnet tilfredshet i Studiebarometeret for 2023. Dette er 0,2 poeng høyere enn året før, viser de ferske tallene.

Publisert 11. jan. 2024 09:21

Bachelor i kunstig intelligens, master i bærekraftig skogforvaltning, bachelor i fysioterapi og bachelor i filosofi, politikk og økonomi er blant våre nye studier i studieporteføljen.

Publisert 7. des. 2023 18:28

Rektor opprettholder forslaget om å fusjonere Den norske filmskolen og Fakultet for audiovisuelle medier og kreativ teknologi i sin endelige innstilling til høgskolestyret.

Publisert 4. des. 2023 15:52

Høgskolen i Innlandet tar til etterretning at Borgarting lagmannsrett finner at det er brukt uriktig lovanvendelse i en fuskesak, og avventer om saken blir anket til Høyesterett.

Publisert 16. nov. 2023 15:30

Det er den beste løsningen for framtida, mener rektor, som tilrår å skape et nytt fakultet der Den norske filmskolen og Fakultet for audiovisuelle medier og kreativ teknologi inngår.

Publisert 14. nov. 2023 14:33

«Norge mot 2030» var tema da statsminister Jonas Gahr Støre tirsdag talte til og svarte på spørsmål fra studenter og ansatte i et fullsatt Auditorium 1 på studiested Hamar.

Publisert 7. nov. 2023 09:49

Sekretariatet som ble etablert for å oppsummere høringen om samarbeid mellom Fakultet for audiovisuelle medier og kreativ teknologi og Den norske filmskolen har levert sitt dokument.

Publisert 24. okt. 2023 14:42

Kunnskapsdepartementet ber om tilleggsutredninger om utviklingen av høgskolens studiesteder på Lillehammer og Hamar. Studiested Lillehammer skal fortsatt være på Storhove, og utredningen for Hamar må ta høyde for deltakelse i Innlandet Science Park og endringer på Blæstad.

Publisert 20. sep. 2023 12:18

– Samarbeidet med det sørlige Afrika er en av pilarene i vårt internasjonale arbeid, sa rektor Peer Jacob Svenkerud da han åpnet SANORD-konferansen på Hamar.