
Høgskolen i Innlandet har på oppdrag for Arbeids- og velferdsdirektoratet utviklet "Kompetanseledelse – et prosessverktøy for ledere og medarbeidere i NAV".
Høgskolen i Innlandet har på oppdrag for Arbeids- og velferdsdirektoratet utviklet "Kompetanseledelse – et prosessverktøy for ledere og medarbeidere i NAV".
Kompetanseledelse er et nettbasert prosessverktøy som skal hjelpe ledere og medarbeidere i hele NAV til å styrke sitt kompetanse- og utviklingsarbeid.
Myndiggjøring er et gjennomgående perspektiv i verktøyet, mens lederskap, medarbeiderskap og selvledelse er hovedkilden til det myndiggjørende kompetansearbeidet.
Verktøyet gir prosess-støtte og faglig påfyll, mens deltakerne selv fyller kurset med sitt eget praktiske innhold.
Kompetanseledelse piloteres for medarbeidere og ledere ved seks enheter i NAV høsten 2020.
Piloteringen skal evalueres eksternt. Det tas sikte på at verktøyet kan tilbys for flere enheter i NAV i 2021.
Kompetanseledelse er utviklet ved Høgskolen i Innlandet ved Handelshøgskolen og Senter for livslang læring i samarbeid med Arbeids- og velferdsdirektoratet.
Faglig ansvarlig:
Førsteamanuensis Stein Amundsen ved Handelshøgskolen Innlandet – Fakultet for økonomi og samfunnsvitenskap (HHS).
Prosjektleder:
Line Kristiansen ved Senter for livslang læring (SELL)