Language: NOR | ENG

Opplever gode jobbmuligheter etter bachelorgraden på Rena

Opplever gode jobbmuligheter etter bachelorgraden på Rena

Lars Fridtun Brenden

( Foto: privat)

Lars Fridtun Brenden er nyutdannet Bachelor i serviceledelse og markedsføring på Rena. 24-åringen fra Brumunddal fullførte utdannelsen sin ved HINN i 2018. Nå jobber han med å digitalisere arbeidsprosesser gjennom infrastruktur, skytjenester, kommunikasjonsløsninger, samt administrerte tjenester og finansiering.

 Hvorfor valgte du å studere Bachelor i Serviceledelse og markedsføring?

- Jeg var usikker på hva jeg skulle studere, men hadde et markedsføringsfag på videregående som jeg trivdes veldig godt med. Ønska å utforske det videre, og da ble det Serviceledelse og markedsføring på Rena.

Hva synes du om studiet i sin helhet?

- Bra. Flere gode forelesere, og mange av fagene har praktiske og krevende oppgaver som er basert på ekte caser fra forskjellige bedrifter.

Hvordan så en vanlig dag ut på skolen?

- For meg starta det med forelesning, så spiste vi lunsj. Deretter møttes kollokviegruppen jeg var en del av for å prate og gjøre noen oppgaver sammen. I løpet av studietiden var jeg også aktiv i Start Norge, en studentorganisasjon som promoterer innovasjon og entreprenørskap ved ulike norske institusjoner og i media. Engasjementet ble en del av studiehverdagen. Jeg fikk med meg flere kloke hoder, og sammen etablerte vi et lokallag på Rena. Vi dro på gründertreff rundt om i innlandet, arrangerte samlinger, og innhentet støtte fra lokale bedrifter. Dette var både en god erfaring, veldig lærerikt og moro. Jeg anbefaler andre å forsøke på det samme!

Du valgte å ta praksis i utdanningen din. Hvilke muligheter ga det deg?

- Det var nok en av de beste avgjørelsene jeg tok mens jeg studerte. Jeg var i Los Angeles og jobbet for Ncompass International, en verdensledende bedrift innenfor opplevelsesmarkedsføring. Det ga meg muligheten til å ta del i og se hvordan store prosjekter koordineres og settes ut i livet for merker som Toyota og Kiko Milano. Det var ekstremt lærerikt.

Hvordan var arbeidsfordelingen mellom forelesninger, selvstudium og praksis på studiet?

- Man har jo forelesninger stort sett hver dag, men det er opp til deg selv om du møter opp. Anbefaler å få med seg så mange forelesninger som mulig, men dersom du ikke har mulighet får du tilsendt de aller fleste forelesningene slik at man kan gå gjennom disse på egenhånd. Det er tross alt opp til deg selv hvor mye innsats du legger ned. 

Hva var det beste med studiet?

- Vi var små klasser som gjorde at vi kom tettere på forelesere og fikk tettere oppfølging enn jeg tror man får andre steder. I tillegg er studiemiljøet veldig bra!

Hvordan er arbeidsmarkedet og i hvilken grad tror du studiet gjør deg klar for arbeidslivet?

- Det er nok tøft for mange, men studiet gir deg en bred plattform med mange muligheter. Det som gjorde meg mest attraktiv var nok at jeg hadde vært aktiv i en studentorganisasjon, samt praksisen jeg tok.

Hva er drømmejobben?

- Jeg har ingen konkret drømmejobb, men har som mål å bli leder i en stor og etablert bedrift. Det hadde også vært gøy å starte noe selv. 

Hva gjør du nå som du er ferdig?

- I dag jobber jeg som Account Manager i Bravo Group. Vi jobber med å digitalisere arbeidsprosesser.

Hvem tror du Bachelor i Serviceledelse og markedsføring passer for?

- Det passer for deg som ønsker en bred plattform med kompetanse i både servicefag, samt et dypdykk i markedsføring. I tillegg er studiemiljøet på Rena veldig bra! 

Hvordan er mulighetene for utveksling til utlandet i løpet av studiet?

- De er gode, flere av mine medstudenter dro på utveksling. Jeg besøkte to kompiser som studerte i Thailand. De stortrivdes!

Hva er det beste med studiestedet?

- Det er veldig mange forskjellige aktiviteter man kan drive med. For min del var det fotball, svømming og turer rundt omkring med kompiser.

 

 

Sist endret: .