Prosjekter (2)

Pågående (1)

Avsluttede (1)

Vis avsluttedet prosjekter

Publikasjoner (76)

Utvalgte (76)

  • By, Inger - Åshild; Holthe, Asle; Sandven, Jostein; Vestad, Ingeborg Lunde; Hordvik, Mats Melvold (). Master i faglærerutdanning i praktiske og estetiske fag. Utredning av kompetansebehov av å innføre master i faglærerutdanning i praktiske og estetiske fag, og anbefaling til departementet om hvorvidt det bør innføres en master i faglærerutdanning.. 22 s.
  • Vinge, John; Vestad, Ingeborg Lunde; Askerøi, Eirik (). Perspektiver på kvalitet i barnemusikk. Potensielle konsekvenser for musikkpedagogisk praksis.
  • Askerøi, Eirik; Vestad, Ingeborg Lunde (). Sonic Values: Narratives of Masculinity in the Music Classroom.
  • Askerøi, Eirik; Vestad, Ingeborg Lunde (). Perspektiver på kvalitet i barnemusikk - potensielle konsekvenser for musikkpedagogisk praksis (Symposium).
  • Sætre, Jon Helge; Vestad, Ingeborg Lunde (). Diskurser og materialitet i norsk musikkutdanningshistorie.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Children’s Music and Nostalgia: Digging in the Past with an Eye to the Future.
  • Ellefsen, Live Weider; Vestad, Ingeborg Lunde (). Educating for cultural musicianship? Core content and competences in Norwegian compulsory music education.
  • Dyndahl, Petter; Vestad, Ingeborg Lunde (). Presentation of DYNAMUS Research area 1, Children’s media-musical culture in Norway since WWII.
  • By, Inger - Åshild; Berg-Lennertzen, Geir Kristian; Lie, Catrine; Pettersen, Fred Arild; Rustad, Morten Corneliussen; Sandven, Jostein; Vestad, Ingeborg Lunde; Wergeland-Yates, Marit (). Nasjonale retningslinjer for treårige faglærerutdanninger i praktiske og estetiske fag. Vedtatt av Nasjonalt råd for lærerutdanning 26.10.2017..
  • Schei, Tiri Bergesen; Åvitsland, Bjørg Solsvik; Onsrud, Silje Valde; Daviknes, Trine; Hodneland, Kari Gina; Turøy, Anne Kristine Wallace; cossette, isabelle; lorenzino, lisa; Vestad, Ingeborg Lunde (). The International Symposium: "Voice and Communication in Teacher Education".
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Kjerneelementer i musikkfaget: Om arbeidet med å definere kjerneelementer.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Kjerneelementer i musikkfaget: Om arbeidet med å definere kjerneelementer.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Musikken, barnet og barnehagen: Diskurser om musik(k)erskap.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). What is happening in Kindergarten when the children listen to music?.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Introduction: Children's music - an emerging field of research :.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Constructing musical spaces on screen: Discourses of “childhood”, “music” and “childhood music” in educational television programmes for young children.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). “Fra de største byene til de innerste fjordene”: Musikk for alle barn i 1950-tallets radio.
  • Sætre, Jon Helge; Vestad, Ingeborg Lunde (). Norsk musikkutdanningshistorie: Arenaer, materialitet og diskurser.
  • Dyndahl, Petter; Vestad, Ingeborg Lunde (). Decades of recorded music for children. Norwegian children’s phonograms from World War II to the present.
  • Vestad, Ingeborg Lunde; Dyndahl, Petter (). “This one Grandma knew, too, exactly this one!” Processes of canonization in children’s music. 19 s.
  • Vestad, Ingeborg Lunde; Eriksen, Stig; Hildonen, Thomas (). "Gylne øyeblikk": Med forskerblikk i skolepraksis.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Passing on musical knowledge and ideas about music through television : the Norwegian children's programmes Lekestue and Sesam Stasjon.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). «Barn elsker musikk»: Om barnemusikkens diskursive forutsetninger og utfordringer for musikalsk mangfold.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Hvordan bruker barn musikk? - og hvorfor er det viktig?.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Looking for the unexpected: Aesthetic communication in kindergarten as a tool for children’s sense of self.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Is it possible to write a history of informal music education?.
  • Vestad, Ingeborg Lunde; Dyndahl, Petter (). Aesthetic cosmopolitanism, embodied materialization and shifting canons of children’s music.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Ethnography and discourse analysis : a combined approach to the exploration of marginalisations in young children's musical lives.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Barnemusikk som et transdisiplinært emne: Om selvforståelse, musikkbegrep og affordanse som overskridende forskningsverktøy.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Transnational histories of children's media: The concept of nationality and music in a TV series for children.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). “Det aller største mor vet om…”: Om å gi videre et levd liv med musikk og å formidle for lite.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Musical Affordances in Young Children's Everyday Lives: Discursive Possibilities and Constraints on Music Appreciation and Learning.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Listening and Understanding Music in Early Childhood: On Sesame Street, Sesam Gade and Sesam Stasjon from the Perspective of Musical Edutainment and the Culturality of Musical Knowledge.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Musik skapar ögonblick : om musik och mening i ett barnkulturellt perspektiv.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Opp, opp, opp.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Rapping skal gjøre lærerne bedre.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Doktorgradsstafett: Barns bruk av fonogrammer: Om konstituering av musikalsk mening i barnekulturelt perspektiv.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Forsker på bruk av musikk i barneprogrammer gjennom tidene.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Om musikk og barndommens historie.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). A Glocal History of Children's Music in the Media: A Case Study of “Barnetimen for de minste”, “Sesam Stasjon” and “MGPjr”.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Alf Prøysen i dagens musikalske barnekultur.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Å leke musikken - en måte å lytte på.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Inclusion and exclusion processes in children's musical play.
  • Gudmundsdottir, Helga-Rut; Holgersen, Sven-Erik; Vestad, Ingeborg Lunde; Vist, Torill (). Music Education. Never as Important as in Early Childhood.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Knowledge Formation in Music in Educational TV-series for children.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). “Now you see it, now you don't”: On the challenge of inclusion in the perspective of children's everyday musical play.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Consuming Recorded Music: Musical Affordances from the Perspective of Children's Culture.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Children's subject positions in discourses of music in everyday life: Rethinking conceptions of the child in and for music education.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Kulturfagenes betydning for identitet og læring.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Barn og musikk.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Barns bruk av fonogrammer. Om konstituering av musikalsk mening i barnekulturelt perspektiv. 479 s.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Å leke "Jul i Blåfjell". Musikkens betydning for barn og barnehagens rolle.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Children's uses of recorded music. On the constitution of musical meaning in the perspective of children's culture.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Profesjonsfaget i faglærerutdanning - tilhørighet og innhold.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Barnehagebarns bruk av innspilt musikk.
  • Vestad, Ingeborg Lunde; Elisabeth, Wesseling; Jensen, Helle Strandgaard (). International Platform for a Cultural History of Children's Media (PLACIM) Roundtable.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). - Musikk er uunnværlig for barns læring.
  • Trondalen, Gro; Stensæth, Karette; Bonnár, Lisa; Valberg, Tony; Vestad, Ingeborg Lunde; Sanfi, Ilan; Häkomäki, Hanna; Johns, Unni Tanum; Jónsdottir, Valgerður (). Children, Music, Health - Round table.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). "Da er jeg liksom glad..." Om musikk og livskraft i et barnekulturperspektiv.
  • Skaret, Anne; Vestad, Ingeborg Lunde (). 'I boka, vet du, så er det jo skrift, og her er det natur.' Om barns resepsjon av teskjekjerringa i bok og som skulptur.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Barnehagebarns samtaler om musikk og konstituering av musikalsk mening.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). "Tufsa danser" - om et barns bruk av musikk fra barne-tv til å bearbeide livserfaringer.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). To play a soundtrack: how children use recorded music in their everyday lives.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). How do children use recorded music in their everyday lives?.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Recorded music in children's everyday lives: to play a soundtrack.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Is the notion of affordance a relevant theoretical approach to how children use recorded music?.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). "Tufsa danser": om et barns bruk av musikk fra barne-tv til å bearbeide livserfaringer.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). How do children use recorded music in their everyday lives?.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Acoustic atmosphere and recorded music in children's everyday lives.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Recorded music in children's everyday lives: To play a soundtrack.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Om barns forståelse av å miste noen og musikkens affordance ¿ et eksempel fra kulturindustrien.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Nostalgi i verdivurdering av musikk for barn.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Nostalgi i verdivurdering av musikk for barn.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Music, what's the use? Recorded music in children's culture.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Babysang som barnekultur Fagmøte ved IKO (kirkelig pedagogisk senter).
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Det estetiskes betydning i medier, kunst og kultur for barn? Om barns forståelse av å miste noen og musikkens "affordance".

Vitenskapelige artikler og bokkapitler (14)

Bøker (2)

  • By, Inger - Åshild; Holthe, Asle; Sandven, Jostein; Vestad, Ingeborg Lunde; Hordvik, Mats Melvold (). Master i faglærerutdanning i praktiske og estetiske fag. Utredning av kompetansebehov av å innføre master i faglærerutdanning i praktiske og estetiske fag, og anbefaling til departementet om hvorvidt det bør innføres en master i faglærerutdanning.. 22 s.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Barns bruk av fonogrammer. Om konstituering av musikalsk mening i barnekulturelt perspektiv. 479 s.

Vitenskapelige konferansebidrag (39)

  • Vinge, John; Vestad, Ingeborg Lunde; Askerøi, Eirik (). Perspektiver på kvalitet i barnemusikk. Potensielle konsekvenser for musikkpedagogisk praksis.
  • Askerøi, Eirik; Vestad, Ingeborg Lunde (). Sonic Values: Narratives of Masculinity in the Music Classroom.
  • Askerøi, Eirik; Vestad, Ingeborg Lunde (). Perspektiver på kvalitet i barnemusikk - potensielle konsekvenser for musikkpedagogisk praksis (Symposium).
  • Sætre, Jon Helge; Vestad, Ingeborg Lunde (). Diskurser og materialitet i norsk musikkutdanningshistorie.
  • Ellefsen, Live Weider; Vestad, Ingeborg Lunde (). Educating for cultural musicianship? Core content and competences in Norwegian compulsory music education.
  • Dyndahl, Petter; Vestad, Ingeborg Lunde (). Presentation of DYNAMUS Research area 1, Children’s media-musical culture in Norway since WWII.
  • Schei, Tiri Bergesen; Åvitsland, Bjørg Solsvik; Onsrud, Silje Valde; Daviknes, Trine; Hodneland, Kari Gina; Turøy, Anne Kristine Wallace; cossette, isabelle; lorenzino, lisa; Vestad, Ingeborg Lunde (). The International Symposium: "Voice and Communication in Teacher Education".
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). What is happening in Kindergarten when the children listen to music?.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Constructing musical spaces on screen: Discourses of “childhood”, “music” and “childhood music” in educational television programmes for young children.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). “Fra de største byene til de innerste fjordene”: Musikk for alle barn i 1950-tallets radio.
  • Sætre, Jon Helge; Vestad, Ingeborg Lunde (). Norsk musikkutdanningshistorie: Arenaer, materialitet og diskurser.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). «Barn elsker musikk»: Om barnemusikkens diskursive forutsetninger og utfordringer for musikalsk mangfold.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Looking for the unexpected: Aesthetic communication in kindergarten as a tool for children’s sense of self.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Is it possible to write a history of informal music education?.
  • Vestad, Ingeborg Lunde; Dyndahl, Petter (). Aesthetic cosmopolitanism, embodied materialization and shifting canons of children’s music.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Transnational histories of children's media: The concept of nationality and music in a TV series for children.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Musical Affordances in Young Children's Everyday Lives: Discursive Possibilities and Constraints on Music Appreciation and Learning.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Listening and Understanding Music in Early Childhood: On Sesame Street, Sesam Gade and Sesam Stasjon from the Perspective of Musical Edutainment and the Culturality of Musical Knowledge.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). A Glocal History of Children's Music in the Media: A Case Study of “Barnetimen for de minste”, “Sesam Stasjon” and “MGPjr”.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Alf Prøysen i dagens musikalske barnekultur.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Å leke musikken - en måte å lytte på.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Inclusion and exclusion processes in children's musical play.
  • Gudmundsdottir, Helga-Rut; Holgersen, Sven-Erik; Vestad, Ingeborg Lunde; Vist, Torill (). Music Education. Never as Important as in Early Childhood.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Knowledge Formation in Music in Educational TV-series for children.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Consuming Recorded Music: Musical Affordances from the Perspective of Children's Culture.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Barn og musikk.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Children's uses of recorded music. On the constitution of musical meaning in the perspective of children's culture.
  • Vestad, Ingeborg Lunde; Elisabeth, Wesseling; Jensen, Helle Strandgaard (). International Platform for a Cultural History of Children's Media (PLACIM) Roundtable.
  • Trondalen, Gro; Stensæth, Karette; Bonnár, Lisa; Valberg, Tony; Vestad, Ingeborg Lunde; Sanfi, Ilan; Häkomäki, Hanna; Johns, Unni Tanum; Jónsdottir, Valgerður (). Children, Music, Health - Round table.
  • Skaret, Anne; Vestad, Ingeborg Lunde (). 'I boka, vet du, så er det jo skrift, og her er det natur.' Om barns resepsjon av teskjekjerringa i bok og som skulptur.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Barnehagebarns samtaler om musikk og konstituering av musikalsk mening.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). "Tufsa danser" - om et barns bruk av musikk fra barne-tv til å bearbeide livserfaringer.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Is the notion of affordance a relevant theoretical approach to how children use recorded music?.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). How do children use recorded music in their everyday lives?.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Acoustic atmosphere and recorded music in children's everyday lives.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Recorded music in children's everyday lives: To play a soundtrack.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Nostalgi i verdivurdering av musikk for barn.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Music, what's the use? Recorded music in children's culture.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Det estetiskes betydning i medier, kunst og kultur for barn? Om barns forståelse av å miste noen og musikkens "affordance".

Annet (21)

  • By, Inger - Åshild; Berg-Lennertzen, Geir Kristian; Lie, Catrine; Pettersen, Fred Arild; Rustad, Morten Corneliussen; Sandven, Jostein; Vestad, Ingeborg Lunde; Wergeland-Yates, Marit (). Nasjonale retningslinjer for treårige faglærerutdanninger i praktiske og estetiske fag. Vedtatt av Nasjonalt råd for lærerutdanning 26.10.2017..
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Kjerneelementer i musikkfaget: Om arbeidet med å definere kjerneelementer.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Kjerneelementer i musikkfaget: Om arbeidet med å definere kjerneelementer.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Musikken, barnet og barnehagen: Diskurser om musik(k)erskap.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Introduction: Children's music - an emerging field of research :.
  • Vestad, Ingeborg Lunde; Eriksen, Stig; Hildonen, Thomas (). "Gylne øyeblikk": Med forskerblikk i skolepraksis.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Hvordan bruker barn musikk? - og hvorfor er det viktig?.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Opp, opp, opp.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Rapping skal gjøre lærerne bedre.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Doktorgradsstafett: Barns bruk av fonogrammer: Om konstituering av musikalsk mening i barnekulturelt perspektiv.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Forsker på bruk av musikk i barneprogrammer gjennom tidene.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Om musikk og barndommens historie.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Kulturfagenes betydning for identitet og læring.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Å leke "Jul i Blåfjell". Musikkens betydning for barn og barnehagens rolle.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Profesjonsfaget i faglærerutdanning - tilhørighet og innhold.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Barnehagebarns bruk av innspilt musikk.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). - Musikk er uunnværlig for barns læring.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). How do children use recorded music in their everyday lives?.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Om barns forståelse av å miste noen og musikkens affordance ¿ et eksempel fra kulturindustrien.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Nostalgi i verdivurdering av musikk for barn.
  • Vestad, Ingeborg Lunde (). Babysang som barnekultur Fagmøte ved IKO (kirkelig pedagogisk senter).