Language: NOR | ENG
2020/2021

2PRO201 Programmering II

Læringsutbytte

Ved bestått emne har studenten oppnådd følgende læringsutbytte:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om sentrale begreper i objektorientert programmering
  • har kunnskap om objektorienterte arbeidsmetoder og utvikling
  • har kunnskap om utvikling og testing av et dataspill

Ferdigheter

Studenten

  • har ferdigheter i objektorientert programmering, utvikling og bruk av klasser, og bruk av relevante utviklingsverktøy for testing og feilsøking
  • kan lage et dataspill i en tverrfaglig gruppe
  • kan skrive en akademisk tekst
  • har forståelse av ulike prosjektstyringsmetoder og prosesser

Generell kompetanse

Studenten

  • kan identifisere og løse problemer ved hjelp av objektorientert programmering i et relevant verktøy
  • kan planlegge et prosjektarbeid i en tverrfaglig arbeidsgruppe
  • kan begrunne faglige valg i utviklingsprosessen

Innhold

Sentrale tema:

  • objektorientert programmering: innkapsling, arv, polymorfi
  • templates
  • statisk og dynamisk minne
  • exception handling
  • introduksjon til en spillmotor

Arbeids- og undervisningsformer

Emnet er lagt opp som en kombinasjon av forelesninger, praktiske øvinger, selvstudium og veiledning.

Obligatoriske krav som må være godkjent før eksamen kan avlegges

  • 3-5 individuelle og gruppebaserte oppgavebesvarelser
  • deltagelse i forelesninger i henhold til undervisningsplanen
  • deltagelse i lab-undervisning i henhold til undervisningsplanen

Obligatoriske arbeidskrav som er bestått er kun gyldig i 12 måneder. Studenter som ønsker å ta opp eksamener etter 12 måneder, må bestå de obligatoriske arbeidskravene på nytt ved neste ordinære gjennomføring av emnet.

Eksamen

  • 1 individuell mappeoppgave

Prestasjonen vurderes med graderte bokstavkarakterer fra A-F, der E er laveste ståkarakter.